PREPARACIONES


audi r18 slot mangues 2012-13

0
1- Repasar els forats de suport del motor que porta la bancada, son massa ajustats i sinó es repasen poden deformar la bancada.
2- Els coixinets han d’entrar sense forçar, i un cop a dins,  l’eix s’ha de moure sense cap mena de fricció (posat de costat ha de caure..), sinó toca recolocar-los i si cal repasar el suport dels mateixos a la bancada ( poc que si us passeu tot quedara tort!).
3. Xassís, al ser un model nou els xassís surtent perfectes, no conec cap cas d’un xassis de audi tort (el motlle es nou), però si que te petites rebabes molt importants per al bon funcionament del cotxe.
La principal es la que hi ha entre el xassis i el suport de la guia, s’ha de repasar tant el lloc on va subjectat el suport com el mateix suport, sinó podeu fer que el cotxe vagi fins a un milimetre elevat de la part davantera amb tot el que aixo pot comportar, principalment rectes a final de trams llargs de pista i sortides de morro en interiors fortes, massa basculació. ( us recomano posar una petita volandera al cargol que agafa el xassis amb la suport de la guia, sense apretar gaire, que sinó el deformeu, just que toquin i prou)
La segona part del xassis que s’hauria de rascar (sempre sense pasar-se, només treient les rebaves, es la part on s’aguanta la bancada en la seva part trasera, just a l’alçaca de la corona, s’han de eliminar les rebaves de plastic que hi ha, sinó la bancada pot quedar torta i elevada, fins i tot a la mateixa part de suport de la bancada també si pot eliminar les rebaves.
La tercera elminiació de rebaves correspon al morro del xassís, surten unes petites incersions, o mal acavats del motlle del xassis,  que fan que el mateix toqui a terra abans d’hora, per tant,  cal eliminar-los i forçar una mica les puntes del xassis cap a dalt per tant que no tinguin tanta caiguda cap a la pista, d’aquesta manera evitem que el xassis rasqui a la pista abans del que ens agradaria i provoqui rectes inesperats, seguint a la mateixa part, no se si us heu fixat que la carrosseria es suporta damunt de la part davantera del xassis, per tant es una part molt important a tenir en compte per tot el que comporta. A la part de la carrosseria que toca amb el xassis també se li han de treure les rebaves, ja que sinó deixem el morro alt i provoca que al frenar la carrosseria doni petits cops al xassis, al portar el pes cap endavant de forma inexacta degut a les rebaves, si això correspon al pas exterior d’una corba, pot provocar sortides.
En principi no he trobat mes mals acavats al xassis o la bancada, tot esta perfectament pla i amb la precisió habitual  de nsr, que personalemnt crec que es la marca amb el material de més qualitat que hi ha al mercat (tot i que li falta  varietat).
Ara la meva preparació,
Eix del davant, segons reglament, llandes i eix nsr, pneumàtics slim de slo,it (el més petit del mercat). Elevat al maxim per tal que no toquin les rodes al terra, amb els cargols que venen a la caixa, son curts, per tant fins al maxim que puguin donar.
La guia d’origen es força bona i no  cal fer-li res, tret que porti alguna rebava, en el meu cas no en porten, les trenetes son una elecció personal, pero tirant a dures i que no passis de la llargada de la guia, ja que el cotxe pesa com a minim 81 grams, gairebé 11 o 12 grams més que un mosler!
Els cables si que son personals i intranferibles, cadascu els seus o els que tinguin, jo porto jp slot de color verd (ara tambe els treu com a seus sloting plus, son els mateixos)
Eix del darrera, segons reglament, eix i llandes de 17 de nsr, mireu almenys que no estiguin tortes, que no es el cas, només per si les mosques.
Els pneumàtics els donarà la organització a l’inici de cada cursa, i un consell als que no l’hagin provat, en el seu rendiment tenen dues parts ben diferenciades, una quan els poses, que sembla que no tinguin grip i el cotxe perd el cul sovint, i l’altra quan s’han gastat ( ente 60-80 voltes) i estan ben plans, que tenen un grip bo i el cotxe va moltissim mes pel lloc, per tant el consell es que els proveu almenys una vegada abans de la primera cursa, jo ja he avisat, que despres venen els disgustos…….
La relació es molt personal, moltissim, però en aquest cas la dificultat de la elecció be molt decidida per la dificultat d’acces a la bancada del cotxe, ja que a part dels pinyons de 5.5 de serie,  no passa res mes pel forat de la bancada, per tant o teniu material i ho sabeu fer be, i remarco lo de be, o aneu de cap a les tipiques corones de tota la vida amb el centrador ( 23, 24, 25, etc), ja que si voleu fer invents i us surten malament podeu fer un desastre i fer que el forat de suport del motor tingui joc i faci el cotxe inconduible a causa de les vibracions.
He provat varies relacions, la de serie, 10/27, força be, poder va una mica frenat però segur que no dona cap problema ( i no cal posar diners a damunt ja que ja la porta de serie). 10/23 amb corona de slot it mantenint el pinyo de nsr, ah! no hi pensava,  el pinyo que ve de serie es una mica doble de aspes i això amb corona nova pot fer que vagi massa forçat, per tant us recomano el pinyo de nsr però dels vells o de recanvi o que la corona sigui usada o vella.
I ara comencen els invents, 11/25, 11/26, 12/27, 13/28….. totes amb corones de scaleauto i alguan de mb sense centradors i amb stoppers als laterals dels coixinets.
Com ja us vaig comentar, el motor es molt agradable de portar, però el seu consum es elevat, per tant la relació pot influir molt en el seu rendiment, i  aqui entra lo que vaig dir l’altre dia, els pinyons de mes diametre li donen mes par de motor, o sigui que amb menys força  fas el mateix que amb un pinyo de 5.5, per a que ens entenguem, i a damunt el cotxe es menys agressiu i més docil, o sigui que es la ostia, pero com sempre,  i a algun però, i aquest es que la seva col·locació es complicada i perillosa, ja que sinó es fa perfecte (sense deixar cap altra opció) la cosa pot suposar un desastre.
Sinó hi havia proutes coses a tenir en compte alhora de posar a punt el cotxe, avui n’ha sortit una altra, els pneumàtics que venen de origen no son els que s’utilitzaran per les curses, per tant més proves a fer.
Pel que he pogut veure avui, son mes estrets, 19×10, per tant cap problema de que toquin a la part superior de la carresseria, en això hi guanyem una mica.
Però el problema es que son molt ajustats per una llanda de 17 i en algunes sortides, sobretot fortes es desllanta amb certa facilitat, per tant ull amb les sortides, l’altra manera de que no surtin serà encolar-les per la part interior, simplement amb cola o protector de ungles ja n’hi haurà prou, demà ho provaré, ja us diré el resultat. També tenen el mateix defecte que les de origen, de fet,  totes les rodes nsr tenen aquest defecte, tenen unes petites incersions de la injecció, i això provoca que tinguin clots i alguna petita deformació, però això no es important ja que tots portarem les mateixes rodes.
El que si que he pogut comprovar es que tenen una adherencia inferir a les de origen, o sigui que no s’agafen igual, poder es per la diferència d’amplada i de contacte amb la pista, ja que dubto que siguin per la composició del pneumàtic, tot i que també podria ser, aparenement tenen el mateix tacte. Fan petites boletes igual i tenen un desgast això si diferent, a dalt us vaig comentar que les rodes anaven be a partir de 60-80 voltes i aquestes comencen tenint tracció molt bona per a passar en 10 voltes a una tracció només bona, per tant una altra variable més a tenir en compte alhora de tara les suspensions i escollir la relació. I aqui si que he trobat mes diferències que amb les de serie, la relació amb pinyo de 6.5 va mes suau que la relació amb pinyo de 5.5 (el de serie), per tant ara si que tindrem un problema.
Avui fent proves s’ha afluixat un dels stoppers dels laterals dels coixinets, en el cotxe que portava la relació 11/25 amb pinyo de 6.5 i sort que he sentit el soroll a temps, ja que sinó al collons la corona, per això us comento de estandaritzar el material.
Tot i estar molt atent a que tot estigui exactament al seu lloc, lo puto stopper s’ha afluixat i no se per què, per tant si això m’hagués passat a mitja cursa…..al collons cursa, ja que si vols fer la reparació ben feta si ha de passar estona, a ull pots fer una altra desgracia, en canvi amb corones estandars amb centrador això no pot passar.
Ara que també us haig de dir que la relació 11/25 va de p…   mare, molt millor que la 10/23 amb pinyo de 5.5, i ara amb les rodes de la cursa encara va millor, ja que el cotxe es molt més docil de portar. Sinó hi havia proutes coses a tenir en compte alhora de posar a punt el cotxe, avui n’ha sortit una altra, els pneumàtics que venen de origen no son els que s’utilitzaran per les curses, per tant més proves a fer.
Pel que he pogut veure avui, son mes estrets, 19×10, per tant cap problema de que toquin a la part superior de la carresseria, en això hi guanyem una mica.
Però el problema es que son molt ajustats per una llanda de 17 i en algunes sortides, sobretot fortes es desllanta amb certa facilitat, per tant ull amb les sortides, l’altra manera de que no surtin serà encolar-les per la part interior, simplement amb cola o protector de ungles ja n’hi haurà prou, demà ho provaré, ja us diré el resultat. També tenen el mateix defecte que les de origen, de fet,  totes les rodes nsr tenen aquest defecte, tenen unes petites incersions de la injecció, i això provoca que tinguin clots i alguna petita deformació, però això no es important ja que tots portarem les mateixes rodes.
El que si que he pogut comprovar es que tenen una adherencia inferir a les de origen, o sigui que no s’agafen igual, poder es per la diferència d’amplada i de contacte amb la pista, ja que dubto que siguin per la composició del pneumàtic, tot i que també podria ser, aparenement tenen el mateix tacte. Fan petites boletes igual i tenen un desgast això si diferent, a dalt us vaig comentar que les rodes anaven be a partir de 60-80 voltes i aquestes comencen tenint tracció molt bona per a passar en 10 voltes a una tracció només bona, per tant una altra variable més a tenir en compte alhora de tara les suspensions i escollir la relació. I aqui si que he trobat mes diferències que amb les de serie, la relació amb pinyo de 6.5 va mes suau que la relació amb pinyo de 5.5 (el de serie), per tant ara si que tindrem un problema.
Durant els tests de proves del cotxe normalment faig una prova de relacions un cop tinc decidida la configuració del cotxe, al final,  remarco,  que acabare utilitzant gairebe segur, a falta de probar  a la pista del mangues, les suspensions dures ( la culpa es dels pneumàtics!), la resta es tal com us vaig dir als altres post.
Per a fer els tests soc bastant estricte, mateix cotxe, mateixos pneumàtics, mateixa pista i sobretot fer-ho tot el mateix dia ( i minim 50 voltes a cada prova….).
En aquest cas es el circuit de Sidamon i la pista es la 6, probablement la mes complicada de totes i la que comporta que el cotxe estigui ben preparat per a fer bons resultats, per tant,  perfecte per a les meves intencions.
Doncs be, als test de relacions els resultats ha estat aquests:
10/23   pinyo nsr de 5.5  corona slot.it de alumini                                 12.80
10/27   tot original de serie de nsr                                                       12.94
11/24   pinyo de slot.it de 6 ml i corona de 24 de scaleauto                    12.65
11/25   idem amb corona de 25                                                           12.71
11/26   idem amb corona de 26                                                           12.71
11/27   idem amb corona de 27                                                           12.80
12/27   pinyo de 12 slot.it de 6.5 i corona 27 de sca                               12.70
12/26   idem amb corona de 26                                                           12.57
12/26   pinyo de plastic de sloting de 7ml i corona de 26 de mb      12.42
13/28   pinyo de cartrix de 7.3 i corona de 28 de sca                         12.47
faltarien altres combinacions pero per falta de temps no les he fet.
Com podeu veure la diferència es substancial i lo que no reflexen aquestes dades es la facilitat de conducció, es pot comprovar que al augmentar el diametre del pinyo es millora el temps, però us puc assegurar que amb el 13/28 o el 12/26 tot de plastic la conduccio del cotxe es suau i agradable i gairebe cap sortida per no dir cap en els tests i la facilitat per anar ràpid es increible, el motor va extremadament suau i les reaccions del cotxe son completament previsibles, o sigui que si surt es per culpa del pilot i de forçar massa la màquina, ja que es te un control absolut sobre el cotxe, i es facilissim de portar , us ho asseguro, es dificil de creure, pero el puto cotxe sembla un altre.
este articulo esta realizado por jaume ortis (polones) extraido del foro lleida slot.


No hay comentarios:

Publicar un comentario